Een andere wereld ...

22 september 2015 - Blantyre, Malawi

Zaterdag hebben we het lekker rustig gehouden. We zijn ’s middags met Wim bij Afro Lounge restaurant wezen koffie drinken en hebben we gelijk het programma van volgende we week doorgenomen

Vanaf woensdag waren nog  drie meiden vanuit Nederland op bezoek. We hebben leuke dagen met elkaar.

Zondagmorgen zijn met Wim en de drie meiden naar de kerk te gegaan Mbulumbuzi.  De kerk staat op het terrein wat een onderdeel is van het project. Er waren veel kinderen aanwezig. Er werden gezangen gezongen en een preek gehouden door de dominee van de kerk. We hebben psalmen en gezangen gezongen. We hebben ons zelf voorgesteld aan de gemeente. Na de dienst zijn we naar de zondagschool gegaan .Er waren honderd kinderen aanwezig die prachtig gezongen hebben de meester Komwa heeft een bijbelverhaal verteld. De kinderen luisterden aandachtig.

Maandagochtend zijn de meiden weer vertrokken . Carolien heeft samen met Margeret (leerkracht van de school) en Florence (moeder van het nieuwe weeshuis van Mbulabuzi). inkopen gedaan in het winkelcentrum in Limbe. . We hebben spullen gekocht voor het huisje. Het was een hele belevenis om door het centrum te lopen als enige blanke. Op een gegeven moment liepen er twee jongens voor Carolien en draaide hij zich opeens om en greep de mobiel uit een vakje van de rugtas. Carolien draaide zich gelijk om en riep: Hee… en rende achter hem aan , Florence die wat achterop liep , zag het gebeuren en rende er ook gelijk hem aan en beval de jongen de mobiel terug te geven, wat de jongen ook deed nadat hij zich betrapt voelde. Na dit voorval liepen we weer verder om onze inkopen te doen.

Jeanine en Joanne zijn op deze dag op de school geweest. Daar hopen we van de week meer over te helpen. We hopen dan ook foto’s te plaatsen.

1. Henriëtte:
    22 september 2015
    Oeh, Caro, dat was even schrikken... gelukkig heb je je telefoon nog! Het zal inderdaad een hele belevenis zijn zo als enige blanke in zo'n winkelcentrum! Blijf maar lekker bloggen hoor meiden, leuk om te horen wat jullie daar meemaken. Succes de rest van deze week! Groetjes!X
  2. Elise:
    23 september 2015
    Leuk om te lezen meiden!
    Spullen goed opbergen he Caro:-), fijn dat je je telefoon nog hebt iig!
    Veel plezier verder.
    Lfs. Elies
  3. Liesbeth Kooy:
    16 oktober 2015
    Oeps...Carolien... je telefoon met al je mooie foto's van de verbouwing :-)
  4. Liesbeth Kooy:
    16 oktober 2015
    Oeps...Carolien...anders was je al je mooie foto's van de verbouwing kwijt :-)