Mooi Malawi

10 oktober 2015 - Blantyre, Malawi

Malawi is een land met een mooie natuur; vlakke velden met her en der een boom en enkele hutjes, maar ook met hoge, soms rotsachtige, bergen. We reden er dwars doorheen toen we richting Lake Malawi reden. Drie dagen zijn we naar Lake Malawi geweest; even relaxen. De rit ernaartoe was alleen al prachtig! Dus al rijdend werden er weer veel foto’s geschoten en gefilmd.

Na twee uur rijden kwamen we eerst aan in het Liwonde National Park. Hier maakten we een bootsafari van twee uur. Met een klein bootje werden we naar de overkant gebracht, waar we een welkomstdrankje kregen en een gids voor ons klaar stond. We stapten weer in het bootje en al gauw zagen we de eerste olifanten. Omdat het erg warm was , kwamen de olifanten naar de waterkant lopen om te drinken. Terwijl we even aangemeerd lagen om foto’s te maken, kwam er een grote kudde olifanten uit de bossen. Ze dronken aan de waterkant en woelden zich om in de modder om vervolgens hun tocht te vervolgen. Korte tijd later kwam een tweede kudde olifanten. Zelfs de gids was er enthousiast over. Hij ging enthousiast aan het tellen en telde algauw ruim 90 olifanten.

We voeren weer verder en zagen aapjes, eenden, witte reiger, reebokken, mooie vogels, krokodillen met opengesperde bekken en nijlpaarden. Heel mooi om de natuur vanaf de waterkant te zien!

Vanaf het Liwonde National Park was het nog ongeveer een uurtje rijden naar het resort aan lake Malawi. waar we geboekt hadden. We hebben een strandwandeling gemaakt en veel mensen ontmoet. Vrouwen met emmers op hun hoofden, vrouwen die hun was aan de waterkant deden, mannen in bootjes die aan het vissen waren en hun netten binnen haalden, kinderen die op het strand speelden enz.

Een leuke ervaring was het rijden op een kameel! Voor ong. € 1,50 reden we een rondje op de kameel over het strand. Verder hebben we vooral gerelaxed en gezwommen in het zwembad.

Op een van deze dagen hadden we de wekker op 4 uur gezet om de zonsopgang boven het meer te kunnen zien. Het was wel even vroeg toen de wekker ging, maar er eenmaal uit waren we dat algauw vergeten. In onze pyjama’s zijn we naar het strand gelopen en hebben daar op een schommelbank gewacht totdat het langzaamaan lichter werd en de zon opkwam. Het was een prachtig gezicht om de zon vanachter de bergen tevoorschijn te zien komen! De opkomende zon en de schittering van de zon in het water zorgden voor mooie plaatjes. Zie ook de foto’s waarbij de vissersbootjes op het meer in de schittering van de zon voeren. Inmiddels was het kwart voor zes toen we weer bij ons huisje aankwamen en zijn we voor een paar uurtjes nog  heerlijk in ons bed gekropen.

Voordat we weer vertrokken zijn we naar een klein marktje geweest waar ze handgemaakte houtsnijwerk verkochten. Hier hebben we leuke souvenirs gekocht.

Onderweg naar huis kochten we nog een aantal vissen die vervolgens met een touwtje aan de buitenspiegel van de auto vastgebonden werden. De vissen werden verdeeld onder de wachtmannen die er erg blij mee waren.

Het was heerlijk en ontspannen om er een paar dagen tussenuit te zijn geweest. Met nieuwe energie kwamen we weer terug in Blantyre…

1. Henriëtte:
    10 oktober 2015
    Wat een schitterende foto's! Jullie hebben al geweldig veel moois gezien! Super dat wij kunnen meegenieten! :) liefs!
  2. Cora:
    12 oktober 2015
    Wat een bijzonder mooie foto's! Maar ook wel erg griezelig, die krokodillen zo dichtbij!

Erg leuk om zo op de hoogte gehouden te worden.
    Groetjes, Cora
  3. Rinie van Gelder:
    12 oktober 2015
    Ha nicht.ik heb deze blog van bastiaan.en kan nu reageren.
    geweldig zeg.wat een belevenissen.
    ik wens je nog een fijne en waardevolle tijd toe.
    liefs van ons.
  4. Willemien:
    13 oktober 2015
    Wat een armoede hebben jullie gezien zeg las ik in vorige blogs, als het nu een half jaar na de regenval nog zo erg is, hoe was het dan toen...

En inderdaad ook een mooi Malawi in deze blog. Prachtig wat jullie gezien hebben!!

Liefs, Willemien
  5. Rinie van Gelder:
    13 oktober 2015
    Die Jeanine op de kameel,super hoor meid,geniet er maar van hoor.
    Ik zie de zon daar schijnen,X
  6. Joanne:
    15 oktober 2015
    Ha Afrikaantjes!!!!

Wat mooi om jullie verhalen te lezen zeg, enne... sommige zo herkenbaar! :-)
    Onze kennismakingsfoto :-) (jullie weten wel welke) heeft ondertussen veel spraakwater gegeven bij onze medemens :-)

Maareh ik zou zeggen.. Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes!!